

Najpredávanejšou značkou nových osobných automobilov bola v minulom roku v Európskej únii značka Volkswagen. Vlani sa jej v štátoch Únie predalo 1,019 miliónov kusov. V medziročnom porovnaní však ide o približne sedempercentný pokles.
Ako ďalej vyplýva z údajov zverejnených Európskou asociáciou výrobcov automobilov (ACEA), druhé miesto obsadila značka Toyota s predajom 635,5-tisíc kusov. Rok predtým to pritom bolo viac ako 583-tisíc áut, značka tak rástla o takmer deväť percent.
Tretia priečka patrí značke Peugeot. Pre jej kúpu sa rozhodlo 556,6-tisíc obyvateľov Únie. Medziročne to predstavuje pokles o viac ako 14 percent. Polmiliónový predaj ešte prekročili značky Renault, Mercedes a BMW.
Celkovo sa v uplynulom roku v Európskej únii predalo viac ako 9,255 miliónov nových osobných vozidiel. V porovnaní s rokom 2021 ide o pokles o 4,6 percenta. Pod výsledok sa podpísal najmä nedostatok komponentov v prvej polovici roka. Spomedzi štyroch najväčších trhov Únie dokázalo rásť iba Nemecko, a to na úrovni 1,1 percenta. Prispel k tomu najmä silný decembrový výsledok. Ostatné tri trhy si viedli horšie ako v roku 2021.
Najprudší pokles zaznamenalo Taliansko, takmer na úrovni desať percent, za ním nasledovali Francúzsko a Španielsko. Na Slovensku dosiahli registrácie v minulom roku 78,8-tisíc kusov a medziročne vzrástli o 4,15 percenta.
(sita)